Αυξημένες υποχρεώσεις θα έχουν οι διευθυντές των σχολείων, σύμφωνα με το σχέδιο νόμου του υπουργείου Παιδείας για το νέο σύστημα διοίκησης της εκπαίδευσης. Το σχετικό κείμενο δόθηκε στη δημοσιότητα για δημόσια διαβούλευση.
Στο σχέδιο νόμου για την «αναδιοργάνωση των περιφερειακών υπηρεσιών της εκπαίδευσης» αναβαθμίζονται πλήρως οι διευθυντές των σχολείων, ακολούθως ο ρόλος του συλλόγου διδασκόντων υποβαθμίζεται, ενώ μειώνονται και οι διοικητικές υπηρεσίες της εκπαίδευσης.
Στο σχέδιο νόμου για την «αναδιοργάνωση των περιφερειακών υπηρεσιών της εκπαίδευσης» αναβαθμίζονται πλήρως οι διευθυντές των σχολείων, ακολούθως ο ρόλος του συλλόγου διδασκόντων υποβαθμίζεται, ενώ μειώνονται και οι διοικητικές υπηρεσίες της εκπαίδευσης.
Συγκεκριμένα οι προτάσεις του υπουργείου Παιδείας περιλαμβάνουν:
- Ενισχυμένη Σχολική Μονάδα με αναβαθμισμένες τις αρμοδιότητες και τον ρόλο του διευθυντή και ανοικτή συνεργασία με την τοπική κοινωνία.
- «Καρτέλα» κάθε σχολείου για την αποτύπωση του ανθρώπινου δυναμικού (μαθητές, εκπαιδευτικοί) και των υποδομών (κτίρια, εξοπλισμοί, εργαστήρια).
- Σχεδιασμό της λειτουργίας κάθε σχολείου κατά Δήμο «ώστε να επιτυγχάνεται το ικανοποιητικό μέγεθος σχολείου, σύμφωνα με τις εκπαιδευτικές ανάγκες».
- Δημιουργία Ενότητας Σχολείων για κοινή διοικητική υποστήριξη (σε περιπτώσεις μικρών σχολικών μονάδων) και κοινή εφαρμογή ειδικών προγραμμάτων.
- Περιορισμός των επιπέδων της διοίκησης και η μεταφορά αρμοδιοτήτων στη Σχολική Μονάδα ή στην Ομάδα Σχολείων.
- Ενισχυμένη Σχολική Μονάδα με αναβαθμισμένες τις αρμοδιότητες και τον ρόλο του διευθυντή και ανοικτή συνεργασία με την τοπική κοινωνία.
- «Καρτέλα» κάθε σχολείου για την αποτύπωση του ανθρώπινου δυναμικού (μαθητές, εκπαιδευτικοί) και των υποδομών (κτίρια, εξοπλισμοί, εργαστήρια).
- Σχεδιασμό της λειτουργίας κάθε σχολείου κατά Δήμο «ώστε να επιτυγχάνεται το ικανοποιητικό μέγεθος σχολείου, σύμφωνα με τις εκπαιδευτικές ανάγκες».
- Δημιουργία Ενότητας Σχολείων για κοινή διοικητική υποστήριξη (σε περιπτώσεις μικρών σχολικών μονάδων) και κοινή εφαρμογή ειδικών προγραμμάτων.
- Περιορισμός των επιπέδων της διοίκησης και η μεταφορά αρμοδιοτήτων στη Σχολική Μονάδα ή στην Ομάδα Σχολείων.
- Διεύθυνση της Εκπαίδευσης σε επίπεδο Περιφερειακής Ενότητας (Νομός). Δημιουργούνται έτσι νέες ενιαίες διευθύνσεις «που θα κατευθύνουν, θα παρακολουθούν, θα συντονίζουν και θα εποπτεύουν την Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου