Πέμπτη, 10 Φεβρουαρίου 2011

ΔΣ Ορεστιάδας 08-02-2011

Στο έκτακτο δημοτικό συμβούλιο που πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 8 Φεβρουαρίου στις 7 το απόγευμα , συζητήθηκε το θέμα των συγχωνεύσεων ,καταργήσεων ,ιδρύσεων  των σχολικών μονάδων του Δήμου Ορεστιάδας. Όπως πολύ σωστά ειπώθηκε γιατί έκτακτο ένα τόσο σημαντικό θέμα που έχει σχέση με τα σχολειά μας. Το θέμα αν και είναι καθαρά πολιτικό ,οι δημοτικοί σύμβουλοι ζήτησαν  αρχικά την τοποθέτηση των υπηρεσιακών παραγόντων ,των γραφείων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας  εκπαίδευσης. Μάλιστα έντονη πίεση ασκήθηκε στους διευθυντές των γραφείων να καταθέσουν και συγκεκριμένη  πρόταση για τις συγχωνεύσεις των σχολείων. Θα περίμενε κανείς  στις τοποθετήσεις , προτάσεις ,κυρίως του Δημάρχου να υπάρχει μια σαφής πολιτική χροιά για τις μεγάλες αλλαγές ,το σχεδιασμό , που συντελούνται στο χώρο της εκπαίδευσης ,αλλαγές που έχουν σχέση με την ποιοτική αναβάθμιση  στην  εκπαίδευση ,τι σχολείο θέλουμε και όχι να επικαλούμαστε το παραθυράκι της αλληλογραφίας της Υφυπουργού για εξαιρέσεις στις συγχωνεύσεις σε ορεινές ή ημιορεινές περιοχές. Μάλιστα τόνισε πως μπορούμε να χαρακτηρίσουμε την περιοχή μας ως ορεινή ή ημιορεινή προκειμένου να διασφαλίσουμε το αυτονόητο στην περιοχή μας. Αργότερα βέβαια η ιδέα της επίκλησης Εθνικών λόγων έγινε πιο αρεστή από το ορεινή   κτλ .
Άλλωστε η ίδια η κοινωνία πολλές φορές  αφουγκράζεται , αναδεικνύει την αναγκαιότητα ,κρισιμότητα της ύπαρξης ή της δημιουργίας ή ακόμη και της κατάργησης  ενός σχολείου. Η ωριμότητα αυτή ήταν έκδηλη πράγματι στην περίπτωση των σχολείων του Τριγώνου που σταδιακά οι ίδιοι οι γονείς αποφάσισαν  την λειτουργία μόνο του  6θέσιου σχολείου στα Δίκαια.
 Κανείς όμως δεν ζήτησε μια αιτιολογία  από τις αλλεπάλληλες αποφάσεις  του δημοτικού συμβουλίου για προσθήκες αιθουσών ,ορόφων  στα σχολεία της πόλης μας  ,την δρομολόγηση ουσιαστικά της συσσώρευσης των μαθητών  στην πόλη ,την εγκατάλειψη και ερήμωση των σχολείων  στα χωριά μας.
Γιατί δεν δίνεται μια προτεραιότητα στην ίδρυση μιας σχολικής μονάδας μεταξύ Νεοχωρίου  Λεπτής σε οικόπεδο σχολικό 22 στρεμμάτων αλλά επιλέγουμε την προσθήκη ολόκληρου ορόφου σε σχολείο της πόλης μας. Όταν μάλιστα η συμφωνία των τοπικών κοινωνιών είναι εξασφαλισμένη εδώ και καιρό. Αυτή η ανέγερση της σχολικής μονάδας θα αποτελεί και ένα ανάχωμα συγκράτησης των παιδιών αλλά και των οικογενειών να μείνουν στα χωριά μας.
Ακόμη  πριν μερικά χρόνια το Δημοτικό σχολείο Πύργου που βρίσκεται σε απόσταση αναπνοής από την πόλη ,ήταν 6θέσιο δεν υπήρξε όμως η ανάλογη φροντίδα ,η προσθήκη αιθουσών ,η στήριξη  με αποτέλεσμα σήμερα να είναι τριθέσιο με 32 μαθητές.

Κανείς δεν ξεχνά τα χρήματα που δόθηκαν στο παρελθόν για την διαμόρφωση αύλειων χώρων στα σχολεία της πόλης μας  ,δηλαδή την «τσιμεντοποίηση»  της αυλής  για παιχνίδι και σε σύντομο διάστημα την κάλυψη της αυλής με προσθήκη αιθουσών.  
Στην συνεδρίαση συμμετείχε αυτόκλητος  και ο Μητροπολίτης Διδ/χου Ορεστιάδας και Σουφλίου κκ Δαμασκινός  που κατέθεσε την δική του αγωνία γενικότερα για τις συνενώσεις συγχωνεύσεις των εκπαιδευτικών φορέων, που οδηγούν στην περαιτέρω συρρίκνωση των χωριών μας. Βιώνουμε μια κρίσιμη περίοδο τόνισε που μέσα της εντάσσεται και η Εκκλησία. Ανέδειξε τα προβλήματα τα οποία αντιμετωπίζει η Εκκλησία από την εφαρμογή του κανόνα  , για κάθε 5 αποχωρήσεις κληρικών  1 πρόσληψη. «Μετά την αποχώρηση των Σταθμών Χωροφυλακής από τα χωριά μας ,το κλείσιμο των σχολείων  ,άραγε τι μένει στα χωριά μας ,ποια τα κίνητρα παραμονής στα χωριά μας. Σταδιακά όλα  θα μαζευτούν στην Αλεξ-πολη ,η ύπαιθρος θα ερημώσει. Δεν πρέπει να εξοθίσουμε τους λίγους που έχουν απομείνει στα χωριά μας να φύγουν  ως εσωτερικοί ή εξωτερικού μετανάστες. Να αντισταθούμε στο ρεύμα των συνεχών συνενώσεων  γιατί το σχολείο δημιουργεί χαρακτήρες. Οι συνενώσεις των σχολείων αποτελούν το πρώτο βήμα και πως έρχονται και άλλα ,οφείλουμε να ευαισθητοποιήσουμε την πολιτεία για την ιδιαιτερότητα της περιοχής μας.»

Η κατάσταση στα σχολεία μας σύμφωνα με τον Διευθυντή της  πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης είναι:
Στην  πόλη μας υπάρχουν 4   12θέσια σχολεία ,το 1ο ,2ο ,3ο και το 8ο . Ένα 10θέσιο  το 6ο , δύο 6θέσια  το 4ο και 7ο . 6θέσια  στην Ν.Βύσσα με 90 παιδιά , στις Καστανές με 45 παιδιά, και στα Ρύζια με  65 παιδιά ,στην Στέρνα  1θέσιο με 10 παιδιά, στην Καβύλη  λειτουργεί 1η ,2η τάξη με 5 παιδιά και  για τις υπόλοιπες τάξεις  φοιτούν στην Ν.Βύσσα.
Ένα 6θέσιο στα Δίκαια με 65 παιδιά  και τον Κυπρίνο με 65 μαθητές  ( Ο Κυπρίνος  υπάγεται  στο 3ο Γραφείο μαζί με το Δημοτικό σχολείο του Θουρίου). 2θέσιο στο Νεοχώρι με 20 μαθητές ,3θέσιο στην Λεπτή με 30 μαθητές ,3θέσιο στον Πύργο με 32 μαθητές. 1θέσιο στο Φυλάκιο.
 Η πρόταση της 1βάθμιας εκπαίδευσης  είναι η αναστολή λειτουργίας για μια 3ετία  στα μονοθέσια  σχολεία με 5,6 μαθητές ( Στέρνας ,Καβύλης ,Φυλάκιο ) και στο  μέλλον η επανεκτίμηση  της κατάσταση που θα επικρατεί σε αυτά τα σχολεία ,αν δηλαδή επαναλειτουργήσουν. 

1 σχόλιο:

  1. ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΌΣΟΥΝ ΟΤΑΝ ΕΧΤΙΖΑΝ ΑΙΘΟΥΣΑ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΟΥ Α ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ , ΚΑΤΑΡΓΟΝΤΑΣ ΤΟ ΓΗΠΕΔΟ ΜΠΑΣΚΕΤ , ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΕΡΗΣΗ ΤΟΥ ΧΩΡΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΩΝ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή